17. mars 2021 - kl. 08:00Rune Jakobsen

At det er lovpålagt med service på alle brann- og komfortventilasjonsanlegg er noe stadig flere blir oppmerksomme på. Derfor fortsetter VELUX Commercial Bramo å styrke sin kompetente serviceavdeling for å møte etterspørselen.

Som totalleverandør på brann- og komfortventilasjonsanlegg har VELUX Commercial Bramo lang erfaring med denne type oppdrag. Service-ettersyn er blant de viktigste oppgavene som utføres, for et anlegg med uoppdagede feil gir en falsk trygghet. Nå er teamet styrket ytterligere og med på laget er Mateusz Langowski. Han har relevant bakgrunn og er klar for personlig og faglig utvikling i ny rolle. Som nyansatt servicetekniker i teamet blir hans oppgaver å bidra til god oppfølging av servicekunder så anleggene holdes i topp stand. Etter snart tre måneder i jobben stortrives han og ser frem til å bidra på de mange spennende serviceavtalene Bramo årlig håndterer.

– Jobben innebærer mer automasjon enn jeg er vant til som elektriker, men det er inspirerende å utvide egne faglige kunnskaper. Kollegene jeg har fått er utrolig dyktige og inkluderende, arbeidsmiljøet er fantastisk, og jeg ser virkelig frem til å ta del i de mange interessante arbeidsoppgavene, forteller Langowski.

Positiv utvikling

Antallet forespørsler etter serviceavtaler er stadig økende. Årlig gjennomføres omkring 2000 servicekontroller for ulike kunder. Ideelt sett har alle bygg en servicekontroll omkring hver 12. måned. Det er VELUX Commercial Bramo som holder oversikt og sørger for at hvert bygg følges opp med rett intervall og mottar nødvendig oppfølging. Dette gjelder for alle kunder som tegner en serviceavtale. En slik avtale fører til at jevnlig vedlikehold blir opprettholdt og sikkerheten anlegget gir er reell.

– Vi ser på utviklingen med økende pågang for serviceavtaler som positiv. God ivaretakelse av brannsikkerhet er veldig viktig og et budskap vi bruker mye tid på å formidle. I Bramo mener vi det er i alles beste interesse at dette står høyt på dagsorden blant alle som eier og disponerer bygg rundt omkring. Det er positivt at kundene ser verdien av å fokusere på brannsikkerhet, og vi er glade for å styrke oss ytterligere og ønske velkommen til nok et nytt medlem av serviceteamet, konkluderer Hans Berg, CEO i VELUX Commercial Bramo.