19. juni 2019 - kl. 00:00Rune Jakobsen

Samarbeider om de beste løsningene

- Vi prøver alltid å imøtekomme krav og ønsker for kundene til JET Bramo. Uansett så finner vi en løsning, sier administrerende direktør i JET Domex, Henrik Dall Lauridsen.

De to selskapene har hatt et nært samarbeid om levering av røykluker og overlys i over ti år. Det gode samarbeidet viser seg gjennom fleksible løsninger og rask levering, alltid til det beste for kundene. Løsningene som leveres kommer i ulike standardmål, men det er også mulighet for å tilpasse etter spesifikke ønsker og behov.

­- JET Bramo og Domex kjenner hverandre godt etter så mange år med samarbeid. Vi i Domex er imøtekommende overfor JET Bramo sine ønsker, og vi oppfyller de kravene og spesifikasjonene som stilles. Sammen kommer vi alltid opp med de beste løsningene til kundens fordel, forteller Dall Lauridsen.

En sikker løsning med mange muligheter

Det finnes litt ulike løsninger for røykluker og overlys avhengig av plassering og byggetekniske krav. Overlys i polykarbonat (PC) brukes typisk i industri- og lagerbygninger, hvor det samtidig er krav om røykventilasjon. PC overlys er en prisbevisst løsning, med et flott utseende, som videre gir et behagelig lysinnslipp samt den nødvendige utlufting i kombinasjon med enten komfort- eller røykventilasjon.

PC overlys fremstilles av polykarbonat, som er et termoplastisk materiale med høy værbestandighet og særdeles høy slagstyrke. PC-platene er fremstilt med en UV-beskyttende overflate, som forlenger produktets levetid. Overlysene er enten buede, plane eller rytterformede. I tillegg er det mulig å velge mellom klare, opale, eller grå gjennomfargede uten lysgjennomtregning.

Lysinnslipp er ofte fokus og en prioritet også i private boliger, kontormiljøer eller på skoler, institusjoner eller i andre offentlige bygninger. Her benyttes ofte akryloverlys for å gi ønsket effekt. Akryllys fremstilles av polymethylmethacrylate (PMMA) og innehar omtrent de samme kvalitetene som PC-overlys. De kan leveres i mange ulike størrelser og i kombinasjon med åpningssystemer fra JET Bramo kan de også benyttes til både komfort- og røykventilasjon.

Enkelt og raskt

Lagring av røykluker og overlys er svært plasskrevende, derfor er Domex også fleksible når det kommer til levering. Ofte leverer de rett til byggeplassen - dermed går leveransen raskt og enkelt.

- Vi er fleksible når det kommer til levering, og vil alltid samarbeide og gjennomføre den løsningen som er mest hensiktsmessig. Av og til leveres varene på lager, men ofte er vi rett på byggeplassen, alt ettersom hva JET Bramo og deres kunde ønsker. Når varene ankommer er det enten som en samlet enhet eller i form av et byggesett som enkelt kan monteres på byggeplassen, forklarer Dall Lauridsen.

Gjennom det lange samarbeidet har de to selskapene opparbeidet seg god erfaring, og det er alltid fornøyde kunder og gode løsninger som er i fokus.

- Vi har et godt samarbeid med JET Bramo og et godt teamwork rundt de oppgavene som skal løses. Vi i Domex ser frem til fortsettelsen, avslutter Dall Lauridsen.