4. mai 2020 - kl. 00:00Rune Jakobsen

Siden 2014 har VELUX Commercial Bramo i samarbeid med BACH levert et stort antall branngardiner til det norske markedet. De tette båndene sørger for at kundene får tilgang til solide og veldokumenterte produkter.

En automatisk branngardin har i oppgave å begrense og kontrollere spredning av brann, og kan også leveres i røyktett utførelse. Er gardinen røyktett vil den, i tillegg til å hindre brann, også hindre spredning av røyk. Vanligvis monteres brann- og røykgardiner i næringsarealer, butikksentre, skoler, idrettsanlegg og andre publikumsarealer hvor det er fare for stor og rask spredning dersom brann skulle oppstå.

– Vårt mål er å tilby den beste kvaliteten på våre produkter og tjenester i samsvar med alle eksisterende forskrifter. BACH streber etter å lære om kundenes behov og forventninger, og arbeider kontinuerlig med å forbedre deres nivå av tilfredshet og kvaliteten på forholdet mellom selskap og kunde. Vi ser på Bramo sin suksess som vår suksess og ønsker derfor å bidra det vi kan til at de skal lykkes best mulig, sier Albano Carvalhal, mekanisk ingeniør og internasjonal salgssjef i BACH.

Gjennom et ønske om å sørge for god sikkerhet til mennesker og bygninger, jobber BACH for å levere de beste produktene basert på forskning og utvikling av produkter, innovative løsninger til sertifisering, produksjon og partnersupport. VELUX Commercial Bramo ser på samarbeidet med BACH som svært viktig for å gi kundene tilgang til branngardiner av god kvalitet.

Et positivt gjensidig samarbeid

– Vi blir godt tatt vare på av BACH, det viser seg gjennom god og tett dialog og lite problemer. De er gode på skreddersøm av branngardiner, tillegg til at de er veldig gode på leveringstid. Dette er utrolig viktig både for oss og våre kunder. Den unike kompetansen de har på brannfeltet gjør dem til en solid samarbeidspartner. Det er trygt å kjøpe produkter fra BACH og de ordner alltid opp dersom det er noe uventet som oppstår, forteller Lars Erik Rødningsby, teknisk selger hos VELUX Commercial Bramo.

Carvalhal trekker også frem den tette dialogen, og beskriver den som veldig god. Han sier de to selskapene har daglig kontakt og treffes flere ganger årlig. Dette har vært med på å bygge opp det gode vennskapet og samarbeidet gjennom de siste syv årene.

– Bramo er et av våre lengste internasjonale samarbeid og har alltid fungert godt. Ved å dele de samme målene har vi et fint grunnlag for dette også fremover. Nå er vi og våre produkter representert i over 30 land, og vi er glade for at VELUX Commercial Bramo er vår importør i Norge, avslutter Carvalhal.