19. juni 2019 - kl. 00:00Rune Jakobsen

Er du klar for sommerferie?

 

Med sommerferien rett rundt hjørnet er det mer enn familiens ferieplaner som skal spikres. Har du husket å tegne serviceavtale hos JET Bramo? Med en serviceavtale er du prioritert dersom noe uventet skulle oppstå med ditt brann- og komfortventilasjonsanlegg.

 

Servicesenteret til JET Bramo er bemannet hele ferien. Hvor høy bemanningen er kommer an på hvor mange serviceavtaler som ligger inne og skal behandles i løpet av sommeren. I tillegg tas det hensyn til antall prosjekter som er meldt om at skal kjøres i gang.

 

– Det er viktig at vi får beskjed i god tid dersom man ikke har serviceavtale, men ønsker service i løpet av sommeren. Vi bemanner så vi sikrer at alle bestillinger vi har inne kan utføres som avtalt, men det er mange servicer som bør skje på sommeren og dermed må prioriteres. For eksempel er glasstak og store jobber som utføres utvendig høy prioritet på sommeren, i tillegg har vi mange skoler som trenger en sjekk når elevene har ferie, sier leder for serviceavdelingen i JET Bramo, Tommy Sundet.   

 

Uforutsette hendelser i sommervarmen

 

Sommersolen ønskes velkommen etter en kald vinter, men varmen den bringer med seg kan skape problemer. I bygg som har røykluker med sylinder, avfyres disse automatisk hvis temperaturen overstiger 67 grader.

 

– Sommeren 2018 var helt ekstrem, og veldig mange hadde luker som åpnet seg. Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe alle som kontakter oss, men det er de med fast serviceavtale som blir prioritert først. Fordi vi er klar over at dette er vanlig på sommeren tar vi høyde for at det kan skje når vi bemanner, men kun ut ifra de vi har fast serviceavtale med, forklarer Sundet.

 

Det er lite å gjøre for å forhindre at røyklukene åpner seg, men ved å tegne en serviceavtale hos JET Bramo er du sikret rask hjelp dersom uhellet skulle være ute. Det er heller ingen fasit på hvor varmt det må være ute for at varmen inne i kuppelen skal bli for høy, det varierer mellom ulike bygg.

 

Selv om det er umulig å si noe om hva som kan oppstå i løpet av sommeren, har Sundet noen enkle tips hvis du ønsker å være godt forberedt og ta ferie med god samvittighet:

 

  1. Planlegg ønsket service i god tid.
  2. Gi beskjed dersom du skal sette i gang nye prosjekter.
  3. Tegn en serviceavtale – da er du alltid høyt prioritert.