29. oktober 2019 - kl. 00:00Rune Jakobsen

Serviceavdelingen til JET Bramo skreddersyr løsninger for utbedring til hver enkelt kunde. Målet er alltid å opprettholde best mulig standard på kundenes brann- og komfortventilasjonsanlegg.

Sammen har de ansvar for å håndtere omkring 2000 unike serviceavtaler hvert år. Frank Jensen er nyeste tilskudd i teamet, og er mannen som utarbeider og følger opp tilbud etter servicen fra A til Å. Dette gjøres så alle brann- og komfortventilasjonsanlegg i bygg med serviceavtale fra JET Bramo fungerer som de skal og ikke hindres av feil eller utdaterte løsninger.

– Det er lovpålagt med en årlig rapport på alle disse anleggene. Jeg sørger for å prise og komme med tilbud på de nødvendige forbedringspunktene som påpekes under service hos de ulike kundene, sier Jensen.

En del av «servicepakken»

Forslag til disse utbedringene og fornyelsene som presenteres for kundene er en del av pakken som følger med serviceavtalen til JET Bramo. Som en forlengelse av serviceavtalen sørger tilbudet for at du som kunde skal slippe å tenke på om anlegget ditt trenger oppgradering.

– I JET Bramo har vi fokus på å foreslå det som er til beste for kunden. Enkelte ganger kan gamle deler være vanskelig å få tak i eller gamle anlegg være kostbare å drive, det er da vi foreslår utskiftninger. Dersom anlegget er helt, pent og fungerer, er det bare å beholde det, forklarer Jensen.

Tilbudene som leveres til de ulike kundene varierer, en gjenganger er at noe er gammelt og trenger utskiftning for å opprettholde en god funksjon, noe som ofte er tilfellet med batterier. Selv om det meste av utskiftninger og oppgraderinger skjer etter den årlige servicen, hender det også at utstyr ryker i for eksempel tordenvær. I disse situasjonene forsøker alltid JET Bramo å rette opp skadene så raskt som mulig.

– Har du serviceavtale stiller du først i køen dersom dette skulle skje med deg. Avtalekunder blir alltid prioritert først, da vil prosessen også være enklere fordi du allerede er i systemene våre, forteller Jensen.

En enkel prosess

Selve prosessen med en årlig service fungerer ved at de som er ute på service/kontroll rapporterer om anleggets tilstand. Basert på dette grunnlaget utarbeides et tilbud som sendes til godkjenning av kunden. Når kunden gir klarsignal til at tiltakene som er forslått kan gjennomføres, legges bestillingen inn.

– Da vil alt være klart i løpet av en til seks uker, helt avhengig av hvilke deler som kreves. Vi er opptatt av at kundene våre skal ha anlegg som fungerer optimalt. Jeg ser frem til å videreføre denne jobben fremover og bistå alle kunder som ønsker og trenger hjelp fra oss, avslutter Jensen.